Εν μέσω οικονομικής κρίσης και προεκλογικής περιόδου, η λίστα της ακρίβειας βαραίνει υπέρμετρα για τα μικρομεσαία νοικοκυριά, καθώς αυξήσεις τιμών σημειώθηκαν σε δεκάδες προϊόντα, τυποποιημένα και μη, ανάμεσά τους τρόφιμα, ποτά και είδη καθημερινής χρήσης όπως:
αγγούρια που ανατιμήθηκαν κατά 41,7%, τόνος σε κονσέρβα +21,3%, παγωτά τυποποιημένα +7,8%, παιδικές πάνες +10,6%, καλαμαράκια κατεψυγμένα +11,7%, βακαλάος +14,3%, τσιπούρες ιχθυοτροφείου +11,8%, χοιρινή μπριζόλα +12,6%, τυρί γραβιέρα +33,3%, πουρές πατάτας +38%, μπίρα κουτάκι +2,9%, κουνουπίδι +11,2%, πίτσα έτοιμη +29,6% κ.λπ.
Σημαντική είναι η διαπίστωση πως περισσότερες και υψηλότερες αυξήσεις σημειώθηκαν κυρίως στη χαμηλότερη τιμή διάθεσης των προϊόντων. Γεγονός που συνιστά επιπρόσθετη επιβάρυνση των οικογενειών καθώς... λιγοστεύει η γκάμα των θεωρούμενων φθηνών προϊόντων που οι καταναλωτές αναζητούν σε κάθε σημείο πώλησής τους.
Τις θερινές ανατιμήσεις ομολογεί με χθεσινή ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης, σπεύδοντας όμως να τις αποδώσει «στην εποχικότητα», όπως π.χ. την υπέρμετρα υψηλή τιμή της γόπας. Δεν λέει όμως τίποτε ο επί της Ανάπτυξης υφυπουργός αρμόδιος για το Εμπόριο, Γιώργος Βλάχος, για τις ανατιμήσεις σε διπλάσια ποσοστά δεκάδων άλλων προϊόντων τυποποιημένων, όπως τρόφιμα και ποτά, αλλά και των κρεάτων και των τυριών που σίγουρα η... ζέστη και η πανσέληνος δεν επηρεάζουν τη διαμόρφωση των τιμών τους.
Λόγω εποχής -και ευτυχώς για τους καταναλωτές- σημειώθηκαν το τελευταίο δίμηνο αισθητές μειώσεις τιμών σε φρούτα και λαχανικά, που κυμάνθηκαν κατά περίπτωση σε -16%, -30%, -47%, ενώ σε μια ακραία περίπτωση η μείωση της τιμής φθάνει το 61% και αφορά στα αχλάδια κρυστάλλια.
Σημαντική είναι η διαπίστωση πως περισσότερες και υψηλότερες αυξήσεις σημειώθηκαν κυρίως στη χαμηλότερη τιμή διάθεσης των προϊόντων. Γεγονός που συνιστά επιπρόσθετη επιβάρυνση των οικογενειών καθώς... λιγοστεύει η γκάμα των θεωρούμενων φθηνών προϊόντων που οι καταναλωτές αναζητούν σε κάθε σημείο πώλησής τους.
Τις θερινές ανατιμήσεις ομολογεί με χθεσινή ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης, σπεύδοντας όμως να τις αποδώσει «στην εποχικότητα», όπως π.χ. την υπέρμετρα υψηλή τιμή της γόπας. Δεν λέει όμως τίποτε ο επί της Ανάπτυξης υφυπουργός αρμόδιος για το Εμπόριο, Γιώργος Βλάχος, για τις ανατιμήσεις σε διπλάσια ποσοστά δεκάδων άλλων προϊόντων τυποποιημένων, όπως τρόφιμα και ποτά, αλλά και των κρεάτων και των τυριών που σίγουρα η... ζέστη και η πανσέληνος δεν επηρεάζουν τη διαμόρφωση των τιμών τους.
Λόγω εποχής -και ευτυχώς για τους καταναλωτές- σημειώθηκαν το τελευταίο δίμηνο αισθητές μειώσεις τιμών σε φρούτα και λαχανικά, που κυμάνθηκαν κατά περίπτωση σε -16%, -30%, -47%, ενώ σε μια ακραία περίπτωση η μείωση της τιμής φθάνει το 61% και αφορά στα αχλάδια κρυστάλλια.
0 ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ:
Δημοσίευση σχολίου