Επιπλέον, τα τέλη κυκλοφορίας για τα υβριδικά αυτοκίνητα κάτω των 1.929 κ.ε. παραμένουν μηδενικά, ενώ για εκείνα με παραπάνω κυβικά ισχύει το ήμισυ των τελών για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Α. Σχετικά με το μέτρο της απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου των οχημάτων, το οποίο θα εφαρμοστεί μετά την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων τον Αυγουστο, όπως εκτίμησε ο Υπουργός, τα μέτρα απόσυρσης θα κλιμακώνονται με την κατηγορία και τον κυβισμό του οχήματος που αποσύρεται και θα είναι μεγαλύτερα για εκείνους που μετά την απόσυρση θα αγοράσουν νέο όχημα.
Ειδικότερα, τα κίνητρα απόσυρσης αυτοκινήτου, χωρίς αγορά νέου, ανά κατηγορία Ι.Χ., είναι τα εξής: 500 ευρώ για απόσυρση Ι.Χ. έως 900 κυβικά, 1.000 ευρώ για Ι.Χ. από 900 έως 1.400 κυβικά, 1.500 ευρώ για Ι.Χ. από 1.400 έως 2.000 κυβικά, 1.800 ευρώ για Ι.Χ. από 2.000 έως 2.400 κυβικά και, τέλος, 2.200 ευρώ για Ι.Χ. από 2400 κυβικά και πάνω.
Παράλληλα, για αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας (οχήματος Euro 4 ή Euro 5) μετά την απόσυρση του παλιού, δίδεται οικονομικό κίνητρο 1.000 ευρώ επιπλέον. Ο κ. Σουφλιάς τόνισε ότι το μέτρο δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και χρηματοδοτείται από τα επιπλέον έσοδα από τις περιβαλλοντικές "προσαυξήσεις" των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας, καθώς επίσης και από τα επιπλέον έσοδα του κράτους, λόγω επιπρόσθετης ζήτησης στην αγορά από την εφαρμογή των μέτρων.
Επιπλέον, ο υπουργός ανέφερε ότι έως το 2015 υπολογίζεται ότι η μείωση όλων των ρύπων σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση θα κυμαίνεται περί το 50-60%. Τέλος, το μέτρο του "πράσινου" δακτύλιου, που αποτελεί "ένα ακόμα κίνητρο για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων", όπως επισήμανε ο υπουργός, θα εφαρμοστεί στην Αθήνα από την 1η Σεπτεμβρίου 2011 και σε όποιο άλλο αστικό κέντρο πάρει σχετική απόφαση η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
0 ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ:
Δημοσίευση σχολίου