Ο ΟΣΕ περνά σε φάση επιτάχυνσης με πακέτο έργων άνω του 1,6 δισ. ευρώ για την περίοδο 2021–2027, που καλύπτουν ανάταξη υφιστάμενων γραμμών, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση/τηλεδιοίκηση (ETCS), αλλά και νέες υποδομές. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ασφάλεια και στη μείωση χρόνων διαδρομής, ειδικά σε αστικά μέτωπα και βαριές εμπορευματικές αρτηρίες.
Στα μεγάλα μέτωπα περιλαμβάνονται: αναβάθμιση και διπλασιασμός με ETCS και ηλεκτροκίνηση στο Πύθιο–Ορμένιο (700 εκατ. ευρώ), τετραπλασιασμός ΣΚΑ–Τρεις Γέφυρες με υπογειοποίηση στα Σεπόλια (90,4 εκατ.), εργασίες στη ζώνη του Σ.Σ. Αθηνών με σύνδεση μετρό (30,6 εκατ.) και νέα στάση στο Κρυονέρι (5,8 εκατ.). Στον άξονα Αθήνα–Πάτρα προχωρούν η υποδομή Ψαθόπυργος–Ρίο–Μποζαΐτικα (131,1 εκατ.) και η ηλεκτροκίνηση Κιάτο–Ροδοδάφνη (83,4 εκατ.), ενώ στη Δυτική Αττική αναβαθμίζεται ο Προαστιακός Άνω Λιόσια–Νέος Σ.Σ. Μεγάρων–Π.Σ. Μεγάρων (95,7 εκατ.). Σημαντικές παρεμβάσεις καταγράφονται και σε Αχαρνές–Οινόη με νέα σήραγγα Αγ. Στεφάνου και κάτω διάβαση Αλιάρτου (240 εκατ.), καθώς και σε Λιόσια–Κόρινθο με ETCS L1 και πιστοποιήσεις (73 εκατ.). Επανεκκίνηση προβλέπεται για τη μετρική Κάτω Αχαΐα–Πύργος (95 εκατ.), αναβάθμιση για ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη–Προμαχώνας (163 εκατ.), καθώς και ηχοπετάσματα στη Λάρισα (≈6 εκατ.).
Παράλληλα, τα οικονομικά μεγέθη του οργανισμού δείχνουν βελτίωση: η καθαρή ζημία του ομίλου μειώθηκε το 2024 στα 180,5 εκατ. ευρώ από 254,1 εκατ. (-28,9%), με το EBITDA να κινείται κοντά στον στόχο ισοσκελισμού (–5,1 εκατ. για τον όμιλο, +3,9 εκατ. στην εταιρεία), παρά τις επιπτώσεις από το δυστύχημα των Τεμπών και την κακοκαιρία Daniel.
Το συνολικό πλάνο αναμένεται να αναβαθμίσει κρίσιμους σιδηροδρομικούς διαδρόμους, να ενισχύσει την ασφάλεια μέσω σύγχρονων σημάτων/τηλεδιοίκησης και να βελτιώσει την επιβατική εμπειρία με νέες στάσεις και συνδέσεις σε μητροπολιτικές περιοχές.
0 ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ:
Δημοσίευση σχολίου