Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

Μείωση τιμών στα μεσαία Ι.Χ.

SHARE
Εως 4.000 ευρώ αναμένεται να είναι το όφελος για τους υποψήφιους αγοραστές ενός μεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου από τις μειώσεις των φόρων που σχεδιάζει η κυβέρνηση. Ειδικότερα στο...μεγαλύτερο κομμάτι της ελληνικής αγοράς, τη δημοφιλή κατηγορία των αυτοκινήτων από 1.400-1.800 κ.εκ. η μείωση των τιμών θα κυμανθεί από 400 ευρώ έως 4.000 ευρώ!
Μικρότερο θα είναι το όφελος στα αυτοκίνητα πόλης (900-1.400 κ. εκ.) και υπολογίζεται από 100 ευρώ έως 400 ευρώ, ενώ σημαντικές αναμένονται και οι μειώσεις για τα ΙΧ άνω των 2.000 κ. εκ., όπου οι τιμές θα πέσουν τουλάχιστον 5.000 ευρώ.
Αυτό είναι το σχέδιο με το οποίο η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να δώσει μια βαθιά ανάσα στην «παγωμένη» αγορά αυτοκινήτου και μέσω της ανάκαμψης των πωλήσεων των ΙΧ να αυξήσει αναλογικά και τα δημοσιονομικά έξοδα (για το 2011), που έχουν πάρει κυριολεκτικά την κατιούσα.
Εντός της εβδομάδας η κυβέρνηση αναμένεται να δώσει επιτέλους το φιλί της ζωής στην τελματωμένη από την κάθετη πτώση των πωλήσεων αγορά του αυτοκινήτου. Επειτα από πολλές αναβολές και έπειτα από τη μείωση των εσόδων από την άμεση φορολόγηση των ΙΧ (από το προϋπολογισμένο 1 δισ.ευρώ, η εισροή δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 650 εκατ. ευρώ για το 2010), το έκτακτο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή θα περιλαμβάνει σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες μας τη μείωση του τέλους ταξινόμησης έως 50%, αλλά και την αύξηση των εργοστασιακών αξιών των ΙΧ που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας.
Πρόταση
Η κυβέρνηση θα προτείνει το τέλος ταξινόμησης (5% έως 50%) που επιβάλλεται σήμερα στην εργοστασιακή τιμή των ΙΧ (αθροιστικά με ΦΠΑ 23%) να μειωθεί κλιμακωτά σε ένα ποσοστό 10% για τα μικρά ΙΧ και 50% για τα μεγαλύτερα και να ισχύσει για αυτοκίνητα έως τα 2.000 κ. εκ., που αποτελούν και το μεγαλύτερο «κομμάτι» της αγοράς (90%).
Το μειωμένο τέλος ταξινόμησης, αλλά και η αύξηση από τα 15.000 ευρώ στα 20.000 ευρώ της εργοστασιακής αξίας στα αυτοκίνητα, που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας, θα κάνει πιο δελεαστικές τις τιμές των αυτοκινήτων κυρίως στη δημοφιλή κατηγορία των 1.400-1.800 κ. εκ., καθώς σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας το όφελος θα ξεκινά από τα 400 ευρώ και σε κάποιες περιπτώσεις θα ξεπερνά και τα 4.000 ευρώ!
ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ Δεν θα επιβαρύνονται τα ΙΧ με αξία έως 20.000 €
Μαζί με την τροπολογία της μείωσης των Τελών Ταξινόμησης θα κατατεθεί και η αλλαγή των συντελεστών στον Φόρο Πολυτελείας. Ειδικότερα εξετάζεται η αύξηση των εργοστασιακών τιμών στα καινούργια ΙΧ και στις τρεις κλίμακες, οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν από €15.000 - €20.000 σε €20.000 - €25.000 για την πρώτη κατηγορία στην οποία επιβάλλεται φόρος πολυτελείας 10%. Στη δεύτερη κατηγορία, όπου ο φόρος πολυτελείας κυμαίνεται στο 30%, οι εργοστασιακές αξίες από €20.001 - €28.000 αναμένεται να διαμορφωθούν σε €25.001 - €35.000. Στην τρίτη κατηγορία, όπου ο φόρος πολυτελείας είναι στο 40%, οι εργοστασιακές αξίες διαμορφώνονται από €28.001 ευρώ και άνω σε €35.001 και άνω. Τα ΙΧ με εργοστασιακή αξία έως €20.000 δεν θα επιβαρύνονται πλέον με φόρο πολυτελείας. Είναι προφανές ότι η αλλαγή των εργοστασιακών αξιών στον φόρο πολυτελείας αναμένεται να τονώσει και την αγορά χρονομίσθωσης (leasing), που είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος χρήσης ενός εταιρικού αυτοκινήτου. Το μειωμένο κόστος των μισθωμάτων θα δώσει μια ανάσα στις επιχειρήσεις...
SHARE

Author: verified_user

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ, ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΟΝΤΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΡΙΤΙΚΑΡΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

0 ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ: