Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 60% των αναβατών μένει εντελώς ασυγκίνητο από τα υψηλά πρόστιμα που επιβάλλονται για τη συγκεκριμένη παράβαση καθώς μόνο το 40% συγκαταλέγει στους λόγους χρήσης κράνους τον φόβο επιβολής κυρώσεων. Την ίδια στιγμή, τέσσερις στους δέκα μοτοσικλετιστές δεν φορούν κράνος αν οι αποστάσεις που πρόκειται να διανύσουν είναι μικρές, ενώ ένας στους τρεις δεν επιβάλλει τη χρήση κράνους στον συνεπιβάτη. Τα υφιστάμενα μέτρα δεν έχουν πείσει τους αναβάτες για την αναγκαιότητα του κράνους καθώς το 54% του δείγματος ομολογεί ότι οι καιρικές συνθήκες αποτελούν έναν βασικό λόγο για το αν θα το φορέσουν ή όχι. Ενας στους δύο παραδέχεται ότι ο καύσωνας αποτελεί λόγο μη χρήσης του κράνους, ενώ ως δεύτερη αιτία ιεραρχούν τα... ανακατεμένα, ιδρωμένα και «λαδωμένα» μαλλιά.Μεταξύ όσων φορούν κράνος, το 37% το κάνει γιατί θεωρεί ότι έτσι μπορεί να τρέχει περισσότερο με ασφάλεια. Μεγάλο ποσοστό των δικυκλιστών προβάλλει ως λόγο μη χρήσης του τον περιορισμό της επαφής με το περιβάλλον, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που δηλώνουν «ιδεολογικά αντίθετοι» λόγω του υποχρεωτικού χαρακτήρα. Σχολιάζοντας την έρευνα ο αντιπρόεδρος και νομικός σύμβουλος της ΜΟΤΟΕ, Θ. Γιαζούλης χαρακτηρίζει «απορριπτέα την πολιτική των δρακόντειων κυρώσεων και τυφλής αστυνόμευσης που προκαλούν χειρότερες παραβατικές συμπεριφορές» επαναφέροντας σειρά προτάσεων, στις οποίες περιλαμβάνονται:
Η μείωση στην τιμή του κράνους με αντίστοιχη μείωση του ΦΠΑ. Η υποχρέωση των ασφαλιστικών εταιρειών να καλύπτουν την αντικατάσταση του κράνους ύστερα από ατύχημα. Η έναρξη καμπάνιας για τη χρήση του κράνους από τo σχολείο. Η θέσπιση με νόμο του 10% ως ανώτατου ορίου συνυπαιτιότητας του αναβάτη σε περίπτωση τραυματισμού του στο κεφάλι όταν το ατύχημα προκαλείται λόγω παράβασης του ΚΟΚ από άλλον οδηγό και ο συννόμως κινούμενος αναβάτης στερείται κράνους.Πηγή: http://www.ethnos.gr/
0 ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ:
Δημοσίευση σχολίου