Ηλεκτρονική διακυβέρνηση/κάρτα του πολίτη
15 ημέρες; ένας μήνας ακόμη; Και μετά η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση (κλειδαριά) θα είναι νόμος του κράτους (εάν δεν ευαισθητοποιηθούν οι βουλευτές και με την ψήφο τους αρνηθούν τη δημιουργία της). Πότε επιτέλους περιμένουν οι φορείς να….αντιδράσουν; Αφού γίνει νόμος του κράτους; Δεν βλέπουν ότι η δημιουργία της ηλεκτρονικής κλειδαριάς (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση) είναι εξίσου σημαντική με το μοίρασμα των ηλεκτρονικών κλειδιών (Κάρτα του Πολίτη); Δηλ. τι είναι χειρότερο; Το χτίσιμο της ηλεκτρονικής φυλακής ή το μάντρωμα των πολιτών μέσα στην φυλακή; Για ποιο λόγο χτίζεται η φυλακή εάν δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί; Άλλωστε η Κάρτα του Πολίτη (ΚτΠ), όπως μας πληροφορεί κατωτέρω το δημοσίευμα, θα έρθει στη ζωή μας με ένα “φιλόδοξο επιχειρησιακό πρόγραμμα”. Αυτό δεν σημαίνει καθόλου ότι θα κατατεθεί ειδικό νομοσχέδιο για την ΚτΠ. Αντιθέτως μας προδιαθέτει ότι με Υπουργικές Αποφάσεις, Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, Προεδρικά Διατάγματα άνετα μπορεί να υλοποιηθεί αυτό το “φιλόδοξο επιχειρησιακό πρόγραμμα”. Θα καθόμαστε δηλ. να περιμένουμε να μας έρθει η ΚτΠ από την κυρία είσοδο και αυτή θα μπει στη ζωή μας από την πίσω πόρτα και μετά θα τρέχουμε! Και φυσικά μπορεί να μην δώσουν στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία για την Κάρτα του Πολίτη. Κάτι τέτοιο δεν έγινε και με την Κάρτα του Μετανάστη, όπου ναι μεν παραδέχεται το Υπουργείο στην εγκύκλιό του ότι θα έχει RFID πλινθίο, αλλά δεν δημοσιοποιεί τις τεχνικές προδιαγραφές του RFID πλινθίου! Που είναι εδώ η ευαισθησία των μεταναστευτικών και αντιρατσιστικών οργανώσεων; Είναι χαρούμενοι που οι μετανάστες θα πάρουν ηλεκτρονική ταυτότητα με την οποία θα μπορεί το κράτος να τους παρακολουθεί 24 ώρες το 24ωρο; Διαβάστε και παλαιότερες αναρτήσεις μας για το θέμα Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση-Κάρτα του Πολίτη: Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση: Ο Δούρειος Ίππος της Κάρτας του Πολίτη; Τα κλειδιά του… “Παραδείσου” Διαβάστε το πρόσφατο δημοσίευμα που προαναγγέλλει την άφιξη το νομοσχεδίου για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Φυσικά για ακόμη μια φορά πρόκειται για ένα δημοσίευμα που δεν κάνει καμιά αναφορά στα αρνητικά του συστήματος της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης – Κάρτας του Πολίτη. Παρουσιάζει μόνο τα επιχειρήματα της κυβέρνησης, αποσιωπώντας πλήρως τα επιχειρήματα των αντιδρώντων. Κατά τα άλλα “ΖΗΤΩ η αντικειμενική δημοσιογραφία!” ΕΘΝΟΣ: Επικοινωνία και συναλλαγές με το κράτος θα γίνονται μέσω e-mail Για πρώτη φορά κατοχυρώνεται θεσμικά στην Ελλάδα το δικαίωμα επιλογής των πολιτών και των επιχειρήσεων για ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο Το προσχέδιο νόμου του υπουργείου Εσωτερικών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση προβλέπει για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις επικοινωνία και συναλλαγές με το κράτος μέσω e-mail. Το προσχέδιο έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται σύντομα να κατατεθεί στη Βουλή από τον αρμόδιο υπουργό κ. Γ. Ραγκούση. Η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης αποτελεί έναν νόμο-πλαίσιο πάνω στον οποίο θα «χτιστεί» η μετα-ΚΕΠ εποχή για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Την ψήφιση του νόμου, η οποία θα πραγματοποιηθεί εντός του Απριλίου, θα ακολουθήσει η υλοποίηση ενός φιλόδοξου επιχειρησιακού προγράμματος που θα περιλαμβάνει την εφαρμογή της «Κάρτας του Πολίτη» ως βασικού εργαλείου για την πιστοποίηση των πολιτών στα νέα πληροφοριακά συστήματα που θα διαμορφωθούν στην κρατική διοίκηση. Η «Κάρτα του Πολίτη» θα αντικαταστήσει την ταυτότητα από τα τέλη του 2011 και θα ενσωματώνει «ψηφιακά κλειδιά» τα οποία θα αναγνωρίζουν τον χρήστη στα ηλεκτρονικά αρχεία του κράτους. Με το σχέδιο νόμου κατοχυρώνεται θεσμικά για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το δικαίωμα επιλογής των πολιτών και των επιχειρήσεων για ηλεκτρονική επικοινωνία με το κράτος. Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το κράτος θα πραγματοποιούνται και με τους παραδοσιακούς τρόπους, όπως είναι η αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών στις υπηρεσίες και η κατάθεση έντυπων αιτήσεων. Οσοι πολίτες δεν έχουν πρόσβαση ή δεν γνωρίζουν τον χειρισμό τεχνολογιών πληροφορικής θα μπορούν να απευθύνονται στα ΚΕΠ για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών συναλλαγών. Οι στόχοι Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, στόχος της νομοθετικής πρωτοβουλίας, είναι η μείωση της γραφειοκρατίας κατά 25%. Οι λιγότερες παρουσίες των πολιτών στα γκισέ των κρατικών υπηρεσιών θα συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση της διαφθοράς. Κάθε πολίτης ή επιχείρηση μπορεί να λαμβάνει και να δίνει πληροφορίες, να έχει πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα, να καταθέτει αιτήσεις, δηλώσεις, δικαιολογητικά και να λαμβάνει τα αντίστοιχα έγγραφα από τις υπηρεσίες του Δημοσίου. Θα ολοκληρωθεί η διαμόρφωση της Κεντρικής Διαδικτυακής Πύλης του Δημοσίου από την οποία θα παρέχονται ηλεκτρονικές υπηρεσίες των κρατικών φορέων στους πολίτες και τις επιχειρήσεις.Προβλέπεται επίσης η ηλεκτρονική επικοινωνία μεταξύ των δημοσίων φορέων και πολιτών ή επιχειρήσεων και η πρόσβαση των πολιτών ή των επιχειρήσεων σε δημόσια έγγραφα. Τα ηλεκτρονικά έγγραφα θα διαθέτουν προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή και θα έχουν την ίδια νομική ισχύ με τα έντυπα που έχουν υπογραφή και σφραγίδα. Θα διαθέτουν επίσης «χρονοσήμανση» και αριθμό «ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου». Δηλαδή θα καταγράφεται η ώρα και η ημερομηνία κατάθεσης του εγγράφου καθώς και αποστολής της απάντησης, ενώ και θα παρακολουθείται η έκδοση, παραλαβή, κοινοποίηση και διαβίβαση εγγράφων. Παράλληλα οι δημόσιες υπηρεσίες θα ψηφιοποιούν τα έντυπα έγγραφα και θα δημιουργούν ηλεκτρονικό αρχείο. Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αιτήσεις, δηλώσεις δικαιολογητικά, προσφορές, δικαιολογητικά συμμετοχής σε δημόσιους διαγωνισμούς. Η ταυτότητα πολιτών και επιχειρήσεων θα πιστοποιείται από την προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή που θα ενσωματώνεται στην «Κάρτα του Πολίτη». Οι εμπρόθεσμες πληρωμές φόρων, παραβόλων, τελών, ενσήμων, χαρτοσήμων θα μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά με χρέωση τραπεζικών λογαριασμών ή πιστωτικής κάρτας. ΠΡΟΒΛΕΨΗ-Ερχονται δύο νέες Αρχές Στο προσχέδιο νόμου προμβλέπεται η σύσταση δύο νέων Αρχών που θα επιβλέπουν την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Η Αρχή Εγγραφής Υπηρεσιών Ηλεμκτρονικής Διακυβέρμνησης η οποία θα είναι αρμόδια για τη συλλογή των απαιτούμενων στοιχείων και την πιστοποίηση της ταυτότητας ενός προσώπου που αιτείται εγγραφής σε κάποια ηλεκτρονική υπηρεσία. Η Αρχή Πιστοποίησης η οποία θα αναλάβει την τεχνική διαχείριση των ψηφιακών πιστοποιητικών για ολόκληρο τον κύκλο ζωή τους, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο προστασίας προσωπικών δεδομμένων. Σε κάθε υπουργείο θα δημιουργηθεί Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρομνικής Διακυβέρνησης, ενώ θα συσταθεί διυπουργική επιτροπή για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Αντίστοιχα, σε κάθε φορέα θα δημιουργηθεί Ομάδα Διοίκησης Εργου με αντικείμενο την οργανωτική και τεχνική υποστήριξη της εφαρμογής του νόμου.
0 ΣΧΟΛΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ:
Δημοσίευση σχολίου